Professor Hans-Heino Ewers Németországban, Köln, Bonn és Frankfurt a Main egyetemein tanult német irodalmat, filozófiát és politikatudományt. Német irodalomból 1976-ban Ph.D. fokozatot szerzett, 1986-ban habilitált. Szakterülete a gyermekirodalom. 1990-től vezeti a Johann Wolfgang Goethe Egyetem Gyermek és ifjúsági Irodalom Intézetét. Számos, gyermekirodalommal foglalkozó társaság tagja, illetve elnöke:
- 1984 óta elnöke (és társ-alapítója) a „Gyermekirodalom Német Kutató Társaságának” (www.gkjf.de)
- 1986 óta tagja a Gyermekkönyvek Nemzetközi Tanácsa (IBBY) német „Arbeitskreis für Jugendliteratur szekciójának
- 1987 óta tagja a „Gyermekirodalom Nemzetközi Kutató Társaságának” (IRSCL)
- Több konferencia szervezésében részt vett:
- 1987 óta szervezője a híres bavariai (Tutzing Akadémia) Gyermekirodalom Konferenciáknak
- 2009-ben szervezője a 450 fős „Gyermekirodalom és Kulturális Sokszínűség” IRSCL konfenciának
- 2012-ben társszervezője a kasseli Grimm testvérek Nemzetközi Konferenciájának
- Szerkesztője, illetve társszerkesztője számos periodikának:
- 1990 óta szerkeszti a „Jugendliteratur – Theorie und Praxis” c. monográfiát (Juventa Verlag)
- 1995 óta társszerkesztője a „Kinder- und Jugendliteraturforschung” c. kutatói évkönyvnek (18 kötet)
- 1998-ban megalapítja a „Kinder- und Jugendkultur, -literatur und –medien. Theorie – Geschichte – Didaktik” c. monográfiasorozatot (85 kötet)
Hans-Heino Ewers 1989 óta a német irodalom professzora, gyermekirodalommal a középpontban. Számos tanulmánya jelent meg a gyermekirodalom elméletéről, történetéről, illetve kortárs gyermekirodalom területén. 2000-ben jelent meg „Literatur für Kinder- und Jugendliche” (Gyermek- és Ifjúsági irodalom) c. könyve, amely bevezetés a gyermekirodalom kutatásába.
Az Illyés Gyula Kar jó személyes kapcsolatot ápol a Professzor úrral. Az általa vezetett intézet fogadott már a Karról DAAD ösztöndíjast. Támogatásával Erasmus kapcsolat kiépítését is tervezzük.
Prof. Dr. Hans-Heino Ewers tudása, tevékenysége, tapasztalata,a professzorral való együttműködés jelentősen elősegítené a PTE Illyés Gyula Kar gyermekirodalom-központtá válását, a PTE szakmai erősödését.