2017. augusztus 28-30. között a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának Marketing és Turizmus intézete rendezi a XXIII. EMOK Konferenciát, amely a marketing oktatásában és kutatásában résztvevő munkatársak éves találkozója.
A mai marketinggyakorlat számos esetben merít különböző társtudományokból inspirációt és adaptálja az újonnan megszülető eredményeket, követi, előrejelzi, formálja a társadalmi változásokat. A pszichológia, a szociológia kötődése meghatározó és egyre fontosabb az emberek vásárlói magatartásának megismerésében. A társadalom számára központi kérdéssé vált a fogyasztás és a vállalatok marketingtevékenységének befolyásoló hatása. A világ rendkívül nyitott, amely a turizmusban és a gasztronómiában is tetten érhető. Az emberek egyre több időt töltenek online, vásárolnak az interneten, hagynak elektronikus „nyomokat” maguk után. Nemcsak a fiatalok esetében, de minden korosztályban megfigyelhető, hogy drasztikusan változnak a szokások, elvárások és ebben meghatározó szerepe van annak a társadalmi, kulturális környezetnek is, amelyhez igazodik, és amit alakít a marketing.
Mindezek az aktualitások, társadalmi jelenségek ihlették a konferencia alapgondolatát, illetve adják a két nap programjának fő témáját is. A társtudományok felé mutatott nyitottság érezhető a plenáris előadók - Szvetelszky Zsuzsanna, Hutlassa Tamás, Csemely Ákos - felkérésében és a konferenciaszekciók címeiben. Szó lesz például a gasztrokultúráról, a kultúramarketingről, a jövő fogyasztójáról. A workshopokon a marketingoktatás új befogadói és csatornái, a marketing etikai kérdései is előkerülnek a „tükröződés” alaptémája mellett.