#PTE – indul a PTE webfilmsorozata
Egyetemünk beiskolázást elősegítő online kampányt indított, melynek egyik eszköze egy mini webfilmsorozat.
Általános célunk az online kampánnyal az intézmény népszerűsítése, ismeretségének növelése, imázsának megerősítése.
Szeretnénk, ha mind a felvételi előtt álló fiatalok, mind pedig a mellettük álló döntéshozók számára a PTE vonzó választási lehetőségként jelenjen meg.
Fontos, hogy az egyes célcsoportok ismerjék meg a képzési lehetőségeket, a pezsgő egyetemi életet, alakítsuk ki és tudatosítsuk bennünk azt a képet, hogy a PTE-n egyszerre részesülhetnek kiemelkedő egyetemi oktatásban és színvonalas kikapcsolódási lehetőségekben, piacképes diplomában és vonzó közösségi élményben.
A fiatal célcsoportra jellemző a reklámkerülés, így elérésük esetében a klasszikus image film helyett a storytellingre helyeztük a hangsúlyt. Ezért a PTE népszerűsítésére rendhagyó webizódokat, azaz elsősorban a Facebookon és Youtube-on futó négyrészes filmsorozatot készítettünk.
A sorozatban három szereplő – két egyetemista, és egy felvételire készülő gimnazista – segítségével mutattuk be az egyetem, és az egyetemi élet előnyeit, Pécs vonzerejét.
A szereplőket úgy válogattuk össze, hogy célcsoportunk könnyen azonosulhasson velük, így közvetlenül őket tudtuk megszólítani. Szerepük szerint három különböző karaktert kerestünk, ami segíti a történetvezetést, így egy laza, aktív közösségi életet élő lány, egy kicsit „élére vasalt” fiú, és egy gimis lett a sorozat szereplője.
A válogatáskor kiemelten figyeltünk a hitelességre, hiszen nagyon kritikus nézőkről van szó, így a két egyetemista valóban a PTE hallgatója, középiskolás fiú pedig a forgatás ideje alatt készült szalagavatójára.
A film alaptörténete szerint az egyetemisták egy vizsgafilmjükhöz azt a feladatot kapták, hogy egy fiatalt levigyenek Pécsre, és egy nap alatt megmutassanak neki mindent, amit a campusról tudni kell, lehet, érdemes.
A sorozat hangulatában a videóklipekre emlékeztet, egyrészt azért, hogy át tudjuk lépni a célcsoport ingerküszöbét, és kattintásra/filmnézésre ösztönözzük őket, másrészt a rengeteg vágóképpel igyekszünk minél több hasznos és vonzó információt átadni számukra.